DarkBatman - Bermulanya Sebuah Transformasi

Apa itu Circuit Training?

Cicuit Training mungkin kedengaran pelik bagi mereka yang kurang membiasakan diri dengan fitness. Mungkin ada yang fikir Circuit Training ini latihan lumba kereta di litar. ahaha.

Secara ringkasnya, circuit training merupakan latihan yang menggunakan beberapa jenis alat senaman untuk melatih kardio dan otot – otot pada tubuh kita dan boleh digunakan secara berganti – ganti.

Selepas anda selesai menggunakan kesemua alatan, ini bermakna anda telah melakukan satu litar. Tapi apakah senaman yang perlu anda lakukan? Biasanya, jumlah alatan yang disediakan di gym lebih kurang 7-12 alatan antaranya;

alat latihan stamina

alat latihan perut

alat latihan lengan

alat latihan betis

P/s: Selepas ini, saya akan sharekan kelebihan latihan circuit training ini untuk anda. Pastikan anda setia dengan saya. hoho!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Tentang Penulis

Fulltime Blogger

» Lihat semua kiriman yang dibuat oleh

« Artikel Sebelum Ini

19 Komen Telah Pun Ditulis Setakat Ini

  • aie…

    jangan sampai body bro berketul2 dok terpengaruh dengan blog mu he…23x

  • senaman ni untuk lelaki je ke? :P

  • igtkan circuit dalam engineering tuuu… :) )

  • Circuit..circuit..curcuit pastu ‘short’ terus,then jadilah short circuit!LOL..da mereng jap!

  • hoho…naper aie nmpak kurus eh lam gambar tu???

  • salam brother… haishhhh… ketul2

  • short circuit tol..igtkn latihn kt litar..bro, lu punya muscle terbaek lah…hehehehe

  • yup betui tu.. Awang nantikan kelebihan latihan circuit training ni..

  • nice bro !

  • gile la.. nak try !!! :)

  • compirm ingat training kat sepang tadi.. aisey salah la plak! hehehehe

  • ouhh prempuan buat bole taak :P

  • dah biasa wat, tp selalu skip maner yg dah larat,hehee…
    camner nak besarkan pergelangan tangan?

  • ha tau pasal ni..sebab penah belajar..dalam circuit training ada repitition untuk setiap latihan, intensiti..memang penat la circuit training ni sebab libatkan semua anggota badan..

  • akan ku setia hehe
    cepat bro update..
    xD

  • please don say yg circuit trning ni pkai alatan yg berbeza..satu alat je da cukup..yg berbezanye jenis senaman..bukan jenis alatan..satu alatan je da bleh wat berbelas jenis senaman..nak wat puloh2 pon bleh..xde alatan pon xpe..berat bdan sendiri tu pon da jd alatan..tu pon da leh buat bnyk jenis senaman…ingt!!! nukan jenis alatan..tapi jenis senaman..3 jenis je pon da bleh wat circuit..len kali blaja dl..jgn men sebot je..bg info xbtol kat org..

    • bro ngaja kat mane..??