DarkBatman - Bermulanya Sebuah Transformasi

Harga Minyak Masak Bakal Naik Tahun 2011?

Lagi – lagi pasal kenaikan harga barang dan terbaru harga minyak masak yang dikatakan bakal naik lagi pada untuk tahun 2011 ekoran harga bekalan sawit yang kini melambung naik. Haihhh, ingatkan saya jer yang bemasalah nak dapatkan stok daripada pemborong rupanya kak ina pun sama.

Bukan setakat sukar nak dapatkan stok minyak masak malah ada jugak yang ambil kesempatan naikkan harga dari rm2.50 (harga kawalan) dan sekarang rm3.50. Mak aihhhh, botak kepala den!

P/s: Rata – rata area kl memang dah kehabisan stok minyak masak. Nasib baik sempat simpan beberapa kotak. Fuhhh, lega! Sesiapa dah nak habis minyak masak kat rumah, belilah dua tiga botol buat stok simpanan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Tentang Penulis

Fulltime Blogger

» Lihat semua kiriman yang dibuat oleh

« Artikel Sebelum Ini

56 Komen Telah Pun Ditulis Setakat Ini

  • oooouuuhhhh..padan la ari jumaat lepas pegi tesco, minyak dah licin!!
    botak licin la rak minyak tu..

    WHAT DO YOU THINK??

    • samala dgn kat carrefour nie, adoi

  • mak eqa kan buat kuih..kena la guna minyak byk..aritu kt perlis mmg minyak da kurang dah..sorg boleh beli 2 jer.. mak ngn abah kelakar jer..stiap sorg pegi amik 2 bungkus..bayar..pegi taruk lam kete..pastu dtg lg..amik lak sorg 2paket..bayar taruk lam kete.. smua ada 12 bungkus..so 3x dorg ulang beli…hakhak..

  • oh tidak!!!
    janganlah asyik nek jer..bila nk turun plak ni

  • makin kaya lah kerajaan…rakyat gak sengsara..

  • tak payah masak laa kalo camtuh…huhuhuhu

  • owh habis stok…kat terengganu ni byk lagi..kalau nak meh la beli kat sini..huhu…

  • pakai lah , minyak rambut selepas ni
    ye..
    lebih selamat..;D

  • hhahahah….lawakla…
    konpem sume borong

  • segala2 minyak naik harga ni

    Terkini : Khairul Fahmi Akan Berhijrah ke Manchester United

  • sekaranng ni semua nak naik..ntah pape kan….

  • salam

    gua selalu makan luar je..hehe, harap2 cukup stok minyak kat restoren itu..hehe

  • sabar ajerlah kan…semua naik apa yang turun?

  • huiisshh,, jgn sebab tu mamak yang aku slalu makan naik harga sudah la.. hehe..:D

  • aduh.. dh r duk umah sewa skang.. nak masak kena pakai minyak.. abislah duit pt.. heheh..

  • oh tidak… harga roti canai pun akan naik jugak nanti… petrol naik..harga makan naik, tepung naik… harga makan naik, minyak masak naik..harga makan pun naik.

  • harga barang makin naik..gaji tak naik2..

    • gaji taun depan naik, hu hu

  • tgok dkat giant n tesco byk je td

  • Alternatif kpd minyak masak:

    1. minyak kelapa
    2. minyak sapi
    3. minyak tanah
    4. minyak rambut
    5. minyak kereta
    6. minyak dagu
    7. minyak diesel
    8. tahi minyak

    sekian.

  • ni baru kat bandar kan.. kalau kat kampung tak tau laa macamana.. dah laa ayah Que ni berniaga kedai runcit. Kesian plak kat orang2 kampung.

  • dulu gula, skang minyak. oh malaysia.
    kat sini minyak LE7. lagi mahal. haha

  • haha..nak pakai mnyak pe plak ni..

  • kaye toke minyak..^O^

  • bagus lah naik…so lepas nie tak yah masak pakai minyak…semua rebus je -___-

  • ada je yang naik harga..

  • mak ai…cmtue skali naik dia…

  • aduh….lepas ni roti canai mesti naik harga sebab pakai minyak juga.. nasib baik aku baru je beli satu botol 4 liter hari tu.. kalau minyak sawit naik.. tentu harga sawit pon melambung.. balik kg.. tanam sawitlah macam ni.. hehehe

    • ha ha dulu tanam getah, skunk tanam sawit, ak je tanam anggur smpai skrg, help me

  • pasni semua naik bengang!!

  • kite mkn masakan rebus2 je lah lepas ni….sob sob!

  • sediH semua baraNg nak naik…tapi gaji x naik…huahuahua…

  • kurangkan minyak dalam masakan..ngee

  • penat dgr isu ini.. semua gara2 pembekal nak kaya cepat dan menyusahkan semua pengguna.. Peniaga tersepit antara pembekal dan pengguna sapa nak tolong…

    • kalau org Islam yg beniaga cara nie, hukum die haram kan

  • sib baik kakchik pakai minyak bunga matahari jenama naturel. senang dpt sbb tak ramai org guna tpi pasni mesti naik lagi harga dia, kan.

  • dengar gak berita pasal kekurangan minyak masak nie. nampak gayanya ada jugak harga minyak naik lepas nie. adehh.

  • yeker… huhuhu, kena buat masak goreng tanpa minyak lah kot.. pasni..(huhuhuhu, padahal sis suke masak bergoreng2 nih)

  • Akak dapat beli 2 botol kecik je…2 hari lepas

  • makan makanan kukus dan rebus je.
    tak payah beli minyak.
    hee :)

    • tuelahpasal.. makanan bergoreng pun tak bagus woo, japan style skit

  • harga minyak naik akan menyebabkan orang naik minyak.. ;p

  • Biar betikk bro..lu rembat KOTAK????Meniaga aper?:D

  • weiii!! ko pon ade masalah minyak ke?
    aku pening kepala nak beli minyak ni..
    ko banyak meh jual kat aku cket..

  • weiiiiiiii!!!!!
    asal entry ko same jew ngan aku???muahaha~~

  • adoii….
    semua naik nih
    camna ni
    aish3x

  • standartlah tu…diorang sembunyi….biasalah dah nak cny ni….

  • ari ahad ritu aku g shopping nak beli minyak tgk kosong je kat bahaagian minyak..’mak aih terkejut giler minyak habis

  • Lame! Taktik kuno ni lagi dorang guna untuk gertak pengguna???!!! Dem! Sebab tu parents aku beli stok minyak, tepung, gula banyak-banyak. Kes ni mesti jadi kalau ada musim perayaan berhampiran atau tahun baru. Ada je kaitannya. Pastu bagi alasan itu ini. Wadde!

    • sbb CNY ke,

    • Ada kebarangkalian disebabkan tahun baru 2011 atau juga tahun baru Cina. Biasalah kan. Ada perayaan je isu-isu ni mesti berlaku.

  • mak aih..memang botak kepala macam ni..

  • Rokok naik, mintak Petrol Naik,
    minyak Masak Naik.. Harga Roti Pun naik.
    ape nak jadik dgn Malaysia nie,
    PRU akan datang kene fikir semula..

  • rakyat mesia mcm x kisah je nek rega brg maklumla org mesia kan kaya-raya.kalau brg nek harga makanan pun nek,kena pose le aku makin kering.neway terima kasih mesia.

  • Salam .. saya pun sama .. bukan tu je .. gula pun masalah. Untuk minyak … yg rega mahal2 je ada stok .. yg minyak sawit biasa .. aduhai .. saya dah buat posting dengan gambar. Itu cakap pasal bekalan .. lom lagi cakap pasal harga .. bawang putih, bawang besar .. sayur2 tetiba harga naik mendadak … uhh … RM50 nampak 50 sen je …