DarkBatman - Bermulanya Sebuah Transformasi

Koleksi Gambar Kereta Mewah Sultan Brunei

Bagi peminat kereta mewah pastinya mata anda takkan berkelip seperti saya apabila melihat koleksi kereta mewah sultan brunei yang dianggarkan 7000 buah. hehe!

Koleksi kereta mahal dan mewah sultan brunei datang dari pelbagai model yang popular di dunia. Mantap gila. hee!

Berdasarkan laporan yang dibuat oleh dailymail pada 30 Jun 2010, Sultan Brunei mempunyai 604 Rolls Royces, 574 Mercedes-Benzes, 452 Ferraris, 382 Bentleys, 209 BMWs, 179 Jaguars, 134 Koenigseggs, 21 Lamborghinis, 11 Aston Martins, dan 1 SSC dalam koleksinya. Ini hanya sebahagian belum cukup 7000.

Senarai kereta yang hampir 7000 ini membuktikan kekayaan sultan brunei iaitu Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda Sultan Haji Hassanal Bolkiah Al-Mu’izzaddin Waddaulah ibni Almarhum Sultan Omar Ali Saifuddin diberi gelaranberada dalam ke dudukan 100 orang terkaya didunia.

Kereta sultan brunei -model rolls royce

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Tentang Penulis

Fulltime Blogger

» Lihat semua kiriman yang dibuat oleh

« Artikel Sebelum Ini

17 Komen Telah Pun Ditulis Setakat Ini

  • huk huk… sedangkan dia bole mebeli kereta sampai tak tau da nak letak kat mana, yang kita ni dok pening kepala pk cane nak bayar utang2 kete. huk huk

  • adoiiiii. gila kaya.. koleksi jet tak de ke?.. kapal selam ke. cruise ke…huhu

  • OMG!!!!
    banyak giler kot!!!!

    jual dan guna duit tu sedekah kat orang miskin elok ko..

    sedekah sebijik aston martins aku ke…
    hahahahahaha

  • dasyatnya….tah2 ada kete tu dia tak pernah naik pun…

    • aah tau x pe, entah2 dalam 7000 tu 50% dpdnye x pernah naik

    • tkt 30% jer yg sempat naik sbb byk sgt.. hehe..
      best kn ade byk kete..

  • kaya x kaya sultan brunei tu, pehhh kalau dapat sebijik pon jadi la,

    SUFFER8ZINE TERRITORY

  • perghhh.. byk betul tu..

  • semua harta-harta kemewahannya akan menjadi saksi di akhirat kelak..

  • style gler kreta 2…rse cam nak mnx stu kreta dye…

  • Kaya sbb mkan sorang duit minyak brunei..harta2 nya akan brtukar mjadi ulat yg akan mbelit nya di akhirat kelak!!!

  • kagum dengan Sultan Brunei, mesti ada sebab kenapa dia diberi kekayaan sebegitu rupa.

  • salam.. baru jumpa blog nie.. salam perkenalan..

    wahhhh byk gila keta2 dia.. bestnyaaa.. mesti confuse nak pakai yg mana satu kan… heheheeeeeeeeee

  • Very Interesting Post. varicose vein health in St louis best doctor in the area

  • mcm tu la klau dh kayo…

  • kpd yang mengatakan sultan brunei tu mkn duit minyak brunei, kalau inda tau apa-apa diam saja :) SHHB merupakan seorang sultan yang prihatin terhadap rakyat-rakyatnya, seorang yang peduli tentang rakyat2 nya, baginda jua merupakan seorang raja yang berjiwa rakyat, selama ku tinggal di Brunei, alhamdulillah ku cakapkan, sultan kami ani banar2 seorang yang baik, banaaarr, syukur ku :) peace hehehe