DarkBatman - Bermulanya Sebuah Transformasi

Manfaat Senaman Berjalan Kaki..

 

Salam semuaa…

 

 

DSC_0660

Biarpun anda hanya berjalan – jalan untuk ke sesuatu tempat tetapi setiap pergerakan yang dilakukan itu sebenarnya membuatkan jantung anda bergerak dengan aktif. Berjalan kaki ini sebenarnya adalah permulaan yang baik dan mulakan berjalan selama 1 jam pada waktu pagi.

 

Semua otot pada bahagian kaki akan bergerak dan berjalan cepat dalam masa sejam yang mana akan membakar sebanyak 300 kalori. Fuhhhh, banyak tu. kehkehkeh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Incoming search terms:

Tentang Penulis

Fulltime Blogger

» Lihat semua kiriman yang dibuat oleh

« Artikel Sebelum Ini

12 Komen Telah Pun Ditulis Setakat Ini

  • kalo dah berjalan dapat bakar 300 kalori kalo berlari mesti lagi banyak kan? wahhh~ suka sukaa.. sumi smpai hari ni tak kurus2 pun :P hari2 joging hari2 makan.. berat maintain..

    • waaaaa..aisumi dtg sini.kehkehkeh

      yup.klau berlari lagi byk .. joging 2 kene seimbang dengan pengambilan makanan.. baru mantap..kehkehkeh

    • bab makan tu masalah sikit.. sumi ni pantang nampakk! semua nk telan :P yg alegik pun makan jugak.. adoi~

  • nice info , bro !

    • tq.. :D

  • Rasanya tak berkesan.In fact,aku turun naik tangga 300++ setiap hari.Kadang2 sampai beribu.Tak juga kurusnya.Hurmmm!

    • bro, berjalan kaki ini mmg dpt burn kalori.. tp kena tgk byk mane kalori yg kite amek plak. klau byk kita amek kalori tp kita x burn dengan btol susah nk turun cm2 bro.

    • haah.betul tu.Ye lah,masuk je bilik makanan.habis slat kat surau,makan.Malam nak study,makan.Mmg ah tak turun.

  • ada cara lain nak kurus tak….janji leh makan byk2…ada tak??hehehe

  • banyak tuh..kalau buat setiap hari boleh tinggal tulang je tu..hehhee..=)..nice info..thanks komen kt blog fiera tadi..=)

  • Selalu juga joging .. kadang-kadang malas lari jalan jer …. janji work out

  • [...] ini saya kerap postkan entri tentang senaman berjalan kaki kerana banyak kebaikan yang kita tak tahu bila kita rajinkan diri berjalan. Lagipun, berjalan kaki [...]