DarkBatman - Bermulanya Sebuah Transformasi

Lelaki Lembut kerana Keturunan?

Salam semua..

Kesian dia. Itulah yan boleh diperkatakan bila anda terpandang lelaki lembut. Usaha memandang serong pada lelaki lembut kerana dia juga manusia biasa.

Sebenarnya perwatakan lembut dalam diri seseorang itu bukanlah berpunca daripada keturunan ataupun masalah testosteron  malah kajian jugak tidak dapat membuktikan punca sebenar seseorang itu berperwatakan lembut. Jangan tak percaya kalau ada yang sanggup mengambil pil testosteron tapi perlu diingatkan, pil ini boleh membawa kepada perubahan perasaan dan risiko mandul.

Kekurangan hormon ini jugak boleh menyebabkan cepat letih, tidak bertenaga, tidak bernafsu dan mati pucuk, Jika anda mempunyai simptom ini, berjumpalah dengan doktor dan ukurlah paras hormon testosteron anda.

P/s: Usahlah merasa rendah diri atau tertekan dengan perwatakan ini kerana lelaki lembut jugak mampu berfungsi sebagai lelaki normal dan mampu mendapatkan zuriat. Tiada manusia dilahirkan sempurna tapi berusahalah menjadi lebih baik. Tak sempurna takpe janji tak menyusahkan orang. Kbai.

Incoming search terms:

Tanda Kanser PayuDara Lelaki l Info Kesihatan

Salam semua..

Bukan perempuan saja yang berisiko untuk mengidap kanser payu dara tetapi lelaki pun tidak terlepas. ehehe! Kanser payu dara ini menyerang semua orang tidak mengambil kira lelaki tuuu tulen ataupun mengambil pil hormon.

Mungkin anda pandang remeh tapi sebenarnya kanser payu dara yang menyerang lelaki ini lagi serius dari perempuan sebabnya kanser ini akan berjangkit kepada organ lain yang membawa kepada kematian. Perghhh menakutkan! ”Kenapa serangan kanser ini lebih berbahaya kepada lelaki?”


Kalau tengok pada zahir, payu dara lelaki bersaiz kecil, kurang tisu dan lebih dekat dengan dada berbanding perempuan. Jadi, awas kepada lelaki semua! ehehe. Tanda – tanda mendapat serangan kanser ini tak susah nak check ”berdiri depan cermin pastu belek-belek sejam dua’‘. ahaha. Kebiasaannya akan ada benjolan pada tisu payu dara dan juga perubahan saiz misalnya berkedut, tertarik ke dalam atau kemerah merahan. ”jauh anda melencong yer”. kehkehkeh!

Serangan ini senang nak dapat kalau badan kita mudah terdedah pada radiasi, ada lebihan hormon estrogen, keturunan, hah obesiti (kurangkan berat badan), usia meningkat dan juga masalah hati@sirosis. Jadi, kalau rasa sayangkan payu dara anda, elakkkan penyebab kepada penyakit ini yer!

P/s: Rawatan untuk kanser payudara lelaki ini sama saja dengan perempuan cuma bergantung kepada tahap kesihatan, tahap barah dan paling penting pilihan pesakit ituuu sendiri. Bak kata orang ”mencegah lebih baik daripada mengubati”.


Incoming search terms:

Tips Penjagaan Kulit Lelaki

 

 

Kebanyakan daripada lelaki, tak ramai yang menjaga penampilan apalagi penjagaan kulit yang biasanya dimonopoli oleh kaum wanita. heh! Tak heran lah bilangan lelaki kacak semakin berkurangan. ahaha! Gatsby merupakan pilihan utama saya untuk tampil di khalayak ramai tanpa kesan jerawat. heh!

 

Sesekali apa salahnya berhabis duit untuk kelihatan kacak? heh! Bukan apa walaupun poket tak kacak tapi awek berderet beratur, bukan ker itu satu kebanggaan bagi lelaki? Kaum perempuan, sila jangan marah yer. ahahah!

 

Hari ini saya sharekan beberapa tips asas bagi lelaki perempuan sila pejam mata yang ingin menambahkan rasa keyakinan diri untuk mengorat awek – awek cun kat luar nanti. heh! Sebelum menggunakan pencuci muka, pertama sekali, anda kena tahu jangan sesuka hati main rembat pencuci muka wanita. Kulit muka lelaki lebih tebal dari kulit muka wanita dan peningkatan hormon testosteron akan menyebabkan kulit lelaki lebih ketara berminyak dari wanita.

 

Cuci wajah dengan betul dengan menggunakan pembersih wajah yang mengandungi exfoliants lembut plus rajinkan diri untuk membersih wajah setiap pagi dan sebelum tidur setiap hari. Rajin ker saya? hehe!

Gunakan pembersih wajah yang sesuai bagi menghilang kotoran, menanggalkan sel-sel mati dan membersihkan liang roma untuk mengelakkan masalah jerawat yang gatal menempek di muka. hehe!

 

Sekiranya anda mempunyai kulit yang kering, pelembap dengan formula antipenuaan amat sesuai digunakan. Selain penggunaan produk penjagaan kulit, pengambilan makanan yang berkhasiat perlu dijaga untuk menjadikan kulit sentiasa kelihatan muda selalu. hehe!

 

P/s: Agak – agak berapa ramai lelaki yang dah mula menitikberatkan penjagaan muka?

Incoming search terms:

Muka Surat : 12Depan »