DarkBatman - Bermulanya Sebuah Transformasi

Tag Artikel : kucing parsi

Kucing Parsi l 3 Trio

 

Salam semuaa..

Masa lahir dulu, ada 6 ekor semuanya dibaca versi dragonball. Tapi 3 ekor mati tinggal lagi 3 ekor yang survive. Diberi nama Socky, Romeo dan Junior. Dah besar?

Pejam celik dah 5 bulan usia kucing parsi comel yang dulunya kiut miut. Socky, Junior dan Romeo, baka dari kucing parsi yang saya beli setahun lepas. Kucing yang macam stokin tu nama dia socky. Dulu ingatkan jantan tapi betina. Paling bersih dan paling suka buat sepah kat dalam rumah.

Anak kucing yang mata dia macam puss in boot bulat dan comel nama dia Romeo. Romeo paling manja antara 3 ekor tapi paling malas nak mandikan diri.

Paling garang dan susah nak mandikan. Dah besar, kecomelan tu macam dah takde tapi apa kata tengok gambar romeo masa kecik.

Comelkan? Kehkehkeh!

Kalau dulu, Junior ini paling kecil dan comot tapi dah besar, woooo paling gebu dan lembut bulu dia. Secomel bapak dia. Kehkehkeh!

Nampak besar dan gebu tapi paling pemalu dan pendiam. Kehkehkeh!

Memandangkan saya antara peminat kucing comel dan gebu, dengan rajinnya membuat page untuk Peminat Kucing Comel dan Gebu di mana boleh berkongsi tips dan gambar kucing parsi yang comel bersama. Mana tahu, boleh bertukar baka dan menambah koleksi yang sedia ada?

 

 

More Info: Likes Fanpage PEMINAT KUCING COMEL & GEBU

 

 

 

Incoming search terms:

The Face of Kucing Parsi l My Juliet

 

Salam semuaa..

Juliet aka kucing parsi kesayangan saya yang kini dahpun sebulan menjadi ibu kepada Romeo Jr. Biasanya selepas bersalin, bulu kucing akan gugur tapi alhamdulillah Juliet bebas dari masalah keguguran bulu ye! Kehkehkeh!

Sebulan pertama menjadi ibu muda, menyusu anak pun malas dan jarang menghabiskan masa dia bersama anak – anak. Hopefully, kesemua anak Juliet akan sihat dan gemuk. Kehkehkeh!

P/s: Malam ini keberangkatan kaum kerabat Juliet sekeluarga balik kampung. Yahuuuuuuuuuuuuuu nak raya! Kehkehkeh!

Incoming search terms:

Aktiviti si comel bila waktu tengahari

 

Salam semuaa…

 

Hari ni saya sempat balik kejap ke rumah nak berehat-rehat. Sampai je di rumah, saya tengok kucing “bergelimpangan” di sana sini. Kehkehkeh!

 

IMG_2006

Tengoklah si Jacky ni. Dulu kecik dan kurus aje badannya. Tapi lepas diberi formulated milk setiap hari….

 

 

DSC_0325

Bulat jadinya kucing saya yang seekor ni. Kehkehkeh!!! Bila dah bulat, Jacky ni lebih suka bersenang-lenang aje di bawah kipas. Maklumlah cuaca pun panas kan sekarang.

 

 

DSC_0329

Setiap hari macam ni ajelah aktivitinya bila takde orang di rumah. Hanya “bergelimpangan” di atas lantai. Kehkehkeh. Bila dia baring menelentang, saya golek-golekkan dia atas lantai. Tapi sikit pun dia tak bergerak.

 

Tapi selalunya Jacky suka naik atas badan saya atau menggeselkan mukanya di lengan saya bila saya baring. How cute! Geram pulak saya. Kehkehkeh!

 

 

 

DSC_0335

Abangnya si Heero, ambil port baik punye kat belakang sofa. Apa lagi, “membuta” je la kejenye. Kehkehkeh! Kadang-kadang puas jugak cari Heero ni. Selalunya dia suka baring di pintu dapur. Mungkin sebab kawasan tu lebih gelap, lembap dan sejuk.

 

 

DSC_0340

Tapi sekarang dia dah ade port baru. Belakang sofa, betul-betul tepi tingkap. Mungkin sebab kat situ lebih privasi untuk bersantai-santai. Takpun dia suka kawasan yang takde orang ganggu. Kehkehkeh.

 

Yang seekor ni pun bulat sungguh badannya Tak sia-sia bagi susu setiap hari. Tapi pemalas pulak jadinya. Kehkehkeh!

 

 

 

DSC_0344

Bella pulak, menjalankan tugasnya sebagai ibu. Kehkehkeh. Sekarang ni memang saya terpaksa kurung Bella dalam bilik aje. Biar dia jaga dan menyusukan anaknya yang dua ekor tu.

 

Yang si kembar Jacky dan Heero memang saya larang masuk bilik. Kehkehkeh. Risau apa-apa jadi pada si kecik dua ekor ni. Maklumlah, si Heero ni pantang sikit nampak benda kecik yang bergerak-gerak.

 

 

 

P/S : Lepas ni akan dapat anak kucing lagi. Rasa macam nak jual pulak. Kehkehkeh.

Incoming search terms:

Muka Surat : 12Depan »